Research 04-09-2018

Latest news of vice deanship of graduation 2018-2019

رزنامة الدخول الجامعي 2019-2020

Announcement

The Vice Dean of Graduation informs the students that the last deadline for reinstatement (after an academic leave) is as follows:

• Monday 08 October2018, for the Department of Foreign Languages.
  • Tuesday October 09 2018, for the Department of Arabic Language and literature and the Arts Department.

.

Announcement

Academic leave (blocking of the school year)

The Vice Dean of Graduation informs students who wish to benefit an academic leave for the academic year 2018/2019 that the process will begin from October 01st 2018, until December 01st 2018.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Announcement to students for re- registration 2018/2019

The Vice Dean of Graduation informs students that the process of re-registration is extended until: Thursday, September 6th 2018.

Download vice deanship of graduation

- Déclaration des baccalauréats obtenus et des études poursuivies

- Demande d’annulation définitive d’inscription

- Demande d’inscription à un second diplôme

- Demande d’inscription_bac antèrieur ou jamais inscrit

- Demande d’inscription_Pour diplômé de DEUA et du système classique

- Demande d’un Congé Académique

- Demande de document administratif

- Demande de reprise des études après interruption

- fiche de transfert_etudiant de nationalite etrangere

-Quitus Congé Académique ou annulation d’inscription

- إستمارة طلب التحويل

- شهــــــــــــادة التخلــــــي عـــن الدراســــــــة

- شهــــــــــــادة الشطب النهائي من سجلات الكلية

- شهــــــــــــادة الوضعية التأديبية للطالب

- شهــــــــــــادةإدارية

Arrêté N0 711 fixant les règles d’organisation et de gestion pédagogiques communes aux études universitaire en vue d’obtention des diplômes de licence et de master.
- Arrêté N0 712 fixant les modalités d’évaluation, de progression et d’orientation dans les cycles d’études en vue d’obtention des diplômes de licence et de master.
Arrêté N0 71 4 fixant les modalités de classement des étudiants.
Arrêté N 329 modifiant l'arrêté 191 fixant l'organisation de la formation troisième cycle en vue de l’obtention du doctorat.
Guide LMD
- برامج الأقسام
تصريح شرفي
بطاقة الاستعلامات